Nejčastější dotazy

Proč bych měl nabízet svoji nemovitost k pronájmu prostřednictvím realitní kanceláře?

Realitní kancelář má mnohem větší možnosti inzerce. Každá profesionální realitní kancelář si vede aktualizovanou databázi poptávajících se klientů a proto jsou šance k nalezení případného zájemce vyšší. Většina realitních kanceláří inzeruje na speciálních realitních serverech, na které nemá běžný občan vůbec přístup. Samozřejmostí kvalitní realitní kanceláře je zajištění kompletního právního a poradenského servisu. Tyto služby jsou většinou bezplatné, což Vám jistě ušetří spoustu financí i času. Např. naše realitní kancelář hradí automaticky i překlady nájemních smluv a předávacích protokolů do cizích jazyků.

Je lepší si vybrat menší nebo větší realitní kancelář?

Kvalita služeb realitní kanceláře není závislá na její velikosti. Především záleží na kvalitě nabízených služeb, znalostech, zkušenostech a osobním přístupu realitních makléřů. Zejména bych se také řídila doporučením osob, které již nějakou zkušenost s konkrétní realitní kanceláři mají.

Je lepší nabízet svoji nemovitost k pronájmu pomocí jedné či více realitních kanceláří?

Vždy je výhodnější nemovitost k pronájmu zadat pouze jedné, pečlivě vybrané realitní kanceláři. Výhradně zadaných zakázek si realitní kancelář velmi váží a věnuje jim maximální pozornost a péči. V případě, že zadáte svoji nemovitost více realitním kancelářím, dochází u poptávajících klientů k negativnímu efektu. Nabídka se v inzerci vyskytuje mnohdy s různým popisem i odlišnými cenami. To může zájemce odradit, protože si řekne, že je jistě někde háček, když majitel nabízí nemovitost přes tolik realitních kanceláří.

Velmi často se setkáváme s mylnou představou klientů, kteří se domnívají, že nabídnou-li svoji nemovitost exkluzivně jedné realitní kanceláři, přijdou tak o poptávající klienty všech ostatních realitních kanceláří. Pozor, většina realitních kanceláří spolupracuje a tudíž při exkluzivní spolupráci s jednou realitní kanceláří neztrácíte široké spektrum poptávajících na trhu s realitami.

Rád bych investoval finance do koupi bytu a následně jej dlouhodobě pronajímal.
Je výhodnější zakoupit byt v osobním vlastnictví nebo družstevní byt?

Pro základní orientaci Vám popíši rozdíl mezi těmito formami vlastnictví. Cena družstevního bytu (dále jen DB) bývá většinou na trhu s realitami o 10-15% nižší než cena bytu v osobním vlastnictví (dále jen OV). Proces nabytí DB – převodem členských práv a povinností je poměrně jednoduchý a rychlý. Družstevním bytem nelze ručit při hypotéce, ovšem lze jej financovat úvěrem ze stavebního spoření nebo americkou hypotékou. Na rozdíl od koupi bytu v OV neplatíte u DB poplatky spojené s vkladem do katastru nemovitostí, daň z převodu nemovitosti, platíte pouze jednorázový poplatek za převod členských práv a povinností družstvu (cca do 10.000,-). V případě podnájmu DB je nutný souhlas družstva a následná úhrada poplatku dle stanov družstva. U DB je statutárním orgánem představenstvo družstva. (možná zmínit i fond oprav)

Koupě bytu v OV je časově i “papírově“ náročnější, neboť po podpisu kupní smlouvy následuje vklad do katastru nemovitostí, který může trvat 60 dnů, v některých případech i déle. Financování je možné hypotékou, stavebním spořením i americkou hypotékou. Bytem v OV lze ručit. O případném pronájmu bytu rozhodujete pouze Vy, jako vlastník a nejste povinni žádat nikoho o souhlas ani neplatíte žádný poplatek. U bytu v OV je statutárním orgánem výbor společenství. Do budoucnosti je dobré vědět, že v případě převodu členských práv a povinností se u DB se neplatí daň z příjmu, je-li doba mezi nabytím a převodem členství v družstvu delší než 5 let. V případě prodeje bytu v OV se daň z příjmu neplatí, měl-li prodávající bydliště v bytě nejméně po dobu 2 let bezprostředně před jeho prodejem nebo přesáhne-li doba mezi nabytím a prodejem bytu pěti let.

Další, často zmiňované dotazy...

V kterých lokalitách se pronajímají byty za nejvýhodnějších podmínek? Máme byt pronajímat zařízený či nezařízený? Jaké daňové povinnosti mi plynou z pronájmu bytových prostor? Dotazy ohledně úskalí nahlášení trvalého bydliště nájemce. Na všechny Vaše dotazy vám velmi rádi odpovíme telefonicky i osobně v naší realitní kanceláři BRAVIS REALITY s.r.o. na ulici Dvořákova 13, 3.patro, Brno - centrum.

Kontakt
Kancelář Vídeňská (centrála)
Vídeňská 6
639 00 Brno
naproti kostelu sv. Leopolda
(u Milosrdných bratří)

Otvírací doba
Po - Čt:     9:00 - 18:00
Pá:9:00 - 16:00
sobota a neděle zavřeno

Parkování pro klienty zajištěno v garážových stáních.

telefon.: +420 542 211 598
mobil: +420 773 400 444

e-mail: bravis@bravis.cz



Pobočka Dvořákova (sídlo firmy)
Dvořákova 13
602 00 Brno - střed
vchod průjezdem (Ratejna), 3. patro

Otvírací doba
Po - Pá:     9:00 - 18:00
Pouze po telefonické domluvě

Parkování pro klienty zajištěno ve dvorním traktu domu.

e-mail: dvorakova@bravis.cz

zobrazit podrobné kontakty »